Для того, щоб влаштуватися покоївкою в готель, не потрібно мати якусь спеціальну освіту — запити більшості наймачів обмежуються базовим набором: акуратність, відповідальність, доброзичливість.
Спробувати себе в цій професії може практично будь-яка дівчина. Однак влаштує подібна посада далеко не всіх. Обов’язки покоївки в реальності куди більш виснажливі, аніж уявляється з боку.
Історія професії
Працівники схожої професії зародилися в давні часи. Необхідність таких працівників з’явилася у багатьох заможних сімей. Це заощаджувало час людям для заняття основним видом діяльності, а також забезпечувало гідний затишок і комфорт у домі. У нинішній час роль служниць виконують висококваліфіковані фахівці, які працюють у сфері послуг: готелях, базах відпочинку та індивідуально.
Перш, ніж погодитися на таку роботу важливо звернути увагу на рівень оплати праці та режим дня. Якщо зарплата здається занадто скромною, а завантаженість — дуже серйозною, варто задуматися про зміну професії.
Характер роботи
Співробітниці, що відповідають за підтримання порядку в приміщеннях, потрібні:
- готелям;
- базам відпочинку;
- гуртожиткам;
- забезпеченим приватним особам.
У гуртожитках покоївка дуже часто по суті є прибиральницею, праця якої зводиться до миття підлог — в такому випадку все ясно і без коментарів. У приватних же господарствах обов’язки покоївок дуже сильно варіюються в залежності від індивідуальних запитів наймача. Цю роботу важко підвести під якісь єдині стандарти.
Праця покоївки в готелі
Покоївка підпорядковується керівнику відділу приймання та обслуговування готелю. Саме він дає їй конкретні інструкції та вказівки. У подібних інструкціях перераховуються наступні обов’язки:
- регулярне вологе прибирання номерів (найчастіше щоденне) і холу;
- заміна білизни на постелях і рушників відповідно до графіка;
- комплектація міні-барів;
- нагляд за збереженням майна готелю;
- проведення приймання приміщення при виїзді людей що проживали;
- здавання керівництву забутих постояльцями речей;
- складання заявки на необхідні витратні матеріали — засоби для чищення та інше.
Кількість номерів, що знаходяться у віданні однієї покоївки, часом досягає п’ятнадцяти. На доведення до ладу кожного номера йде приблизно пів години. Прибиратися необхідно так, щоб доставляти клієнту якомога менше занепокоєння. Зазвичай прибирання виконують під час сніданку чи обіду, коли мешканці номерів їдять в кафе.
У солідних готелях діє система карток: вивісивши на двері картку певного кольору, гість повідомляє, чи зручна для нього прибирання кімнати наразі. Зрідка покоївки також доручають прання і прасування білизни в пральні готелю.
У багатьох готелях співробітниці мають право надавати додаткові послуги в розрахунку на чайові — наприклад, доглядати за одягом клієнта, який запилився і пом’явся в дорозі. Покоївка повинна бути не тільки охайною, але і пильною. Вона зобов’язана своєчасно доповідати про підозрілу поведінку людей що проживають.
Плюси та мінуси професії
Плюси професії:
- для покоївки що починає досить середньої освіти;
- стабільний попит на ринку праці;
- надання безкоштовного житла і харчування (в залежності від умов трудового договору);
- мінімальні вимоги до досвіду роботи.
Мінуси професії:
- фізично важка робота;
- монотонність роботи;
- конфліктні ситуації з клієнтами та керівництвом;
- низька заробітна плата;
- висока інтенсивність праці в наплив відвідувачів.
Зваживши сильні та слабкі сторони професії знайти вакансії покоївки можна на https://www.ria.com/uk/c-rabota/gornichnaia/. Це популярний в Україні сайт де свої пропозиції щодо працевлаштування розміщують великі компанії та приватні особи.
Навички та знання
Необхідні знання для роботи покоївки:
- вміння користуватися господарською технікою;
- знання методичних вказівок у сфері готельного обслуговування;
- знання нормативно-правової бази у сфері діяльності послуг установи;
- відмінне знання технологій прибирання;
- знання столового етикету;
- додатково знання англійської мови (гарант працевлаштування і кар’єрного зростання).
Важливі якості
Як правило всі необхідні знання і навички здобуваються під час трудової діяльності. Крім середньої освіти є можливість пройти спеціальні курси у сфері цих послуг.
Необхідні якості, якими повинна володіти покоївка:
- акуратність;
- фізична витривалість;
- ввічливість, комунікабельність;
- стійкість до конфліктів;
- високий рівень особистої гігієни;
- відсутність поганих звичок;
- хороша пам’ять.
Зростання кар’єри прямо пропорційна професіоналізму працівника. Придбання вищевказаних навичок, знань і досвіду дає можливість перспективи зростання аж до адміністратора установи. Великим плюсом буде знання англійської мови.